torsdag 18 februari 2016

Musiklektioner vecka 7

Hej!
Den här veckan har jag haft musikquiz med alla klasser. Temat har varit de två senaste lektionerna "Musikinstrumentfamiljerna" och "Rösten som instrument".

Detta var ett test som har fallit väl ut och jag kommer fortsätta att göra en del av proven på det här sättet. Det betyder att de Quizer som utgår ifrån lektionerna är en del av betygsbedömingen/omdömesbedömningen. 

Ni har varit jätteduktiga och jag är så glad att några av er hade varit in här på bloggen och uppdaterat er. Kanske är du en av dem? Jag uppskattar såklart när jobbet jag lägger ner kommer till nytta för så många som möjligt av mina elever, inklusive dig.

För några kan det vara svårt att formulera sig i text. Du kanske känner att du kan det här, men får ändå inte fram det på papper när vi har prov/quiz? Kom och prata med mig då, för såklart vill jag att du ska klara musiken på den nivån du vill vara och gör mitt bästa för att hjälpa dig med det.

Jag är ju inte direkt någon tankeläsare, så om jag inte hör något förutsätter jag att allt flyter på och att du känner du har koll. 

Tack för att du bidrar till bra lektioner!
Ha nu ett riktigt skönt lov så ska jag under tiden rätta allas quizer för att ni ska kunna få tillbaka dem efter lovet med kommentarer.

Eftersom denna veckas quiz var ett test på att ha musikprov så här så kommer jag inte att dra av för den som kanske missade en del av svaren. Men.. Har du gjort bra ifrån dig visar det ju bara att du hängt med på lektionerna och förstått vad vi jobbat med, så.. Då räknar jag såklart med det också vid betyg/omdöme. 

Inför nästa quiz kommer ni få förvarning på lektionen veckan innan att det blir quiz och från vilka lektioner jag kommer hämta frågorna. Då har alla chans att läsa på innan. Och.. Som sagt.. Är du inte på lektionen är det ditt ansvar att hämta informationen här, där den såklart också kommer att finnas.

Njut nu av sportlovsveckan och kom tillbaka med ny härlig energi! :) 
Hälsningar Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar