onsdag 10 februari 2016

Musiklektioner vecka 3

Musiklektioner vecka 3

Min första lektion fick bli en "lära-kännalektion".

Jag berättade lite om mig och mina förväntningar inför våren och sedan fick alla elever fylla i ett dokument där de berättade om sig själva, vad de förväntar sig av musiken, av mig som lärare och vad de tycker om (både inom musik och andra områden) m.m.

Ett sätt för mig att få en grund till mina lektioner då jag vill anpassa dem efter de olika grupperna i den mån jag kan. Så, ju utförligare formuläret fylldes i desto bättre kan jag anpassa efter just den eleven. 

På slutet hade vi lite tid för musikQuiz så en del klasser delades in i lag och en del hade vi så kort tid kvar att vi körde en snabbQuiz med handuppräckning och individuell tävling.
ÅK 4-5 fick lyssna till Disneylåtar och placera in dem i rätt film.
ÅK 6-7 fick lyssna på låtintron och skulle antingen kunna artisten eller låten.
Ett roligt inslag och alla klasser var jätteduktiga. Dock lite svårt med tävlingsmomentet i en del grupper, så det blir till att fundera ut en fungerande modell så att alla kan ha roligt.

Har du inte fyllt i formuläret? Kom till mig så får du ett papper att fylla i. Det kommer bidra till att jag förhoppningsvis kan få in några av dina önskemål i undervisningen.

Tack alla för en härlig vecka!
//Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar