torsdag 17 mars 2016

Musiklektioner vecka 11

Hej!
Det har varit väldigt roligt att se alla presentationer på temat filmmusik i ÅK 4-5. Några riktigt avancerade. Vi har ju tyvärr inte hunnit med alla ännu, men desto bättre för då får vi njuta av fler presentationer nästa vecka. Spännande.

Jag har skrivit ut alla inlämningsarbeten på filmmusik jag fått i ÅK 6-7. Tack alla som har engagerat sig och gjort uppgiften seriöst. Det ska bli spännande att läsa era tankar.

Det är flera elever som ännu inte lämnat in sina arbeten trots att det skulle mailats till mig innan lektionen denna vecka. Några har haft med sig sina arbeten till lektionen vilket är helt ok, men alla ni som låtit bli att göra er del ligger i farosonen att bli rödflaggade på mitterminsbetyget. Alla ska göra sina uppgifter, och man ska göra dem enskilt (alltså var och en för sig).

Därför vill jag se att alla elever har skickat in sina arbeten senast i början av nästa vecka (vecka 12). Annars kommer ni få "röd flagg" på mitterminsbetyget.

Jag förstår att den här uppgiften har varit svår, och jag har förtydligat frågeställningen här i bloggen (se Filmmusik åk 6-7) och lagt till syfte med uppgiften samt betygskriterier så att du lättare ska kunna förstå vad jag önskar. Vill du uppdatera/revidera ditt arbete för chans till bättre betyg nu när du kan se vad som förväntas så får du gärna göra det.

Ha nu en skön helg så ses vi nästa vecka!
Då fortsätter ÅK 4-5 med sina presentationer i filmmusik och ÅK 6-7 ska få arbeta teoretiskt med olika musikstilar.


//Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar