onsdag 10 oktober 2018

Missade lektioner

Ibland är man ju hemma och sjuk, på resande fot eller andra saker som gör att man kanske missar en lektion eller två. Då är det himla bra med denna blogg, för det är här man kan ta igen det man missat.

Är man borta en lektion har man eget ansvar att gå in på bloggen för att se vad vi har arbetat med. Det gäller alla elever och alla lektioner så att man kan hänga med på samma villkor som övriga elever nästa lektion. 

Har man ingen dator, i-pad eller telefon att gå in på hemma så hänvisar jag i första hand till läxhjälpstiderna och om det inte heller fungerar kan man få utskrivna papper från mig. Men då måste man säga till. Hör jag inget så förutsätter jag att allt fungerar och att eleverna håller koll här på bloggen när de behöver repetera eller komplettera.

Mitt, och skolans mål, är att alla elever ska vara godkända och att de som vill nå högre omdömen/betyg ska kunna få så goda förutsättningar som möjligt. Men då ligger det såklart också på eleverna att göra vad de kan för att nå sina egna mål.

Tankar eller frågor? Varmt välkommen att maila mig på annika.stagard@vimmerby.se

//Annika



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar