tisdag 30 augusti 2016

Får jag ta bilder på ditt barn?

Jag har skickat ut ett brev till alla föräldrar där jag frågar om jag får använda bilder från lektionerna i olika forum.

I huvudsak är det såklart här på bloggen jag avser att de ska landa. Dels för att alla föräldrar ska kunna ta del av vad vi gör, om  man vill, men även ibland kanske att illustrera för elever som inte varit på lektion vad vi gjort så att man inte missar så mycket när man är borta.

I andra hand så handlar det om ett internt forum på facebook för musiklärare där jag är med. Vi byter ideer med varandra och ibland kanske det även kan ha en funktion att visa där med bild vad vi gör.

Självklart ska bilderna inte läggas ut "här och var" utan där det har ett syfte.

Så småningom ska även program till musikal göras och ett program utan bilder känns ju kanske lite torftigt. Vad tycker du?

Det är viktigt för mig att veta om någon elev inte skall förekomma på bilder här så att jag kan se till att inte fotografera just dem. Så, jag är tacksam att du fyller i svartalongen och skickar tillbaka den. Antingen till mig eller till klassläraren.

Tack så länge och hoppas vi ses!
Välkommen till musiklektionerna.

Mvh Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar