onsdag 11 januari 2017

Välkomna tillbaka efter jullovet

Hej! Jag hoppas att alla haft ett skönt jullov och är redo för en vårtermin fylld av musik. Vi startar denna vecka med att prata lite om vad som faktiskt ingår i ämnet musik och hur jag tänker med upplägget under året. (Detta skulle såklart ha gjorts redan i höstas, men ibland är huvudet inte med så snabbt som det borde och då får man göra om och göra rätt). 

Det är härligt att få återse alla fina elever. De flesta är så himla positiva och bidrar på ett fantastiskt sätt till att vi får bra lektioner. 

Nu ser jag fram emot våren där vi ska jobba med både kunskap om instrument, lite grunder i notlära, spela och sjunga, lära oss om lite olika sorters musik från olika tider och länder, och senare i vår ska en musikal sättas ihop efter att några elever i åk 4-6 jobbat med sina soloinsatser på elevens val. Med andra ord har vi en fullspäckad musiktermin framför oss. 

Ni vet var jag finns om det är något och lättast är att nå mig via mail annika.stagard@vimmerby.se. Allt gott! //Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar